تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۹۵۶۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: فرآیند انتخابات در دزفول به طور مطلوب در حال برگزاری است   
 

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به آغاز فرآیند رای گیری در ۳۴۴ شعبه اخذ رای این شهرستان گفت: فرآیند انتخابات در دزفول به طور مطلوب در حال برگزاری است.

علیرضا خردمند افزود: ۲۸۸ شعبه ثابت و ۴۷ شعبه سیار در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان دزفول آماده اخذ رای مردم هستند.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و با حضور حداکثری مردم در این شهرستان فراهم شده و فعالیت تمام شعبه‌های اخذ رای در دزفول همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه برای شرکت در انتخابات تنها کارت ملی و یا شناسنامه فرد لازم است، بیان کرد: توصیه به شهروندان این است که شرکت در انتخابات را به ساعت‌های پایانی موکول نکنند.

وی افزود: مردم شهرستان دزفول همیشه در صحنه‌های حساس افتخارآفرینی کرده‌اند و به طور قطع امروز نیز شاهد حماسه پرشور دیگری از مردم دیار مقاومت و پایداری خواهیم بود.

خردمند بیان کرد: فرآیند اخذ رای بر اساس قانون انتخابات ۱۰ ساعت است که در صورت مشارکت مردم و تصمیم وزارت کشور این زمان تمدید خواهد شد.

  ۳۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در شهرستان دزفول وجود دارد که از این تعداد پنج هزار نفر رای اولی هستند.

اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه در تمامی نقاط استان خوزستان آغاز شد.

در این دوره از انتخابات ایران ۶ نامزد از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و درنهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی هستند.

براساس قانون، انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار